خودمانی

خودمانی

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

تکنیک های روانی دشمن امروز چیست؟

سریال مختار را شاید دیده باشید، مخصوصا عملیات روانی که ابن زیاد در بدو ورود به کوفه انجام داد، را یادتان هست. امروز هم اگر روش های عملیات روانی دشمن را بلد نباشیم، شاید ماهم در دام این تکنیک های روانی بیفتیم. و در صحنه عاشورا در صف دشمن قرار بگیریم.
بد نیست برخی از تکنیک های عملیات روانی را بشناسیم.
تکنیک های عملیات روانی

مدیریت جهادی و جهاد فرهنگی

مدیریت جهادی در عرصه ی فرهنگ از مقوله های بسیار مهمی است که تاکیدات زیادی در بیانات رهبری به ان شده است.
مدیریت جهادی

رسانه موفق

برای این که یک رسانه موفق و خوب داشته باشید رعایت چند نکته بسیار مهم است. برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری داشته باشید فایل پیوست را ببینید.
رسانه دانشجویی موفق

راست چیه، چپ چیه؟ این حزب سیاسی که میگن یعنی چه؟

شاید یکی از مواردی که خیلی زیاد در رسانه ها یا محافل عمومی می شنویم، اصولگرایان یا اصلاح طلبان فلان کار کردند، باشد. در صورتی که دوست دارید بیشتر بدانید به فایل ذیل مراجعه نمایید.

جریان شناسی

تابلو اعلانات

معمولا یکی از دغدغه های روزمره مسئولین فرهنگی برخی ازمراکز داشتن یک تابلو اعلانات به روز و پرمحتوا است. سایت ذیل به شما کمک می کند:

http://tabloelanat.ir/fa/

سیر مطالعاتی عاشورا پژوهی

آن چه در این سیر مطالعاتی که به سفارش نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سوی پایگاه پژوهشی تحلیلی راه برد ارائه شده، مجموعه ای ۱۲کتابی است که توسط جناب آقای دکتر محمدرضا سنگری دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران که از عاشوراپژوهان برجسته هستند، به شما مخاطبین پیشنهاد شده است.

وقتی که در سیره معصومین علیهم السلام و سخنان گهربارشان تاکید و اهمیت بی حد ایشان را نسبت به زنده نگه داشتن و تعظیم مساله قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام می بینیم، وقتی که به گفته امام راحل(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ به غیر از شوری که در دل هایمان از کودکی نسبت به محرم و عزای ارباب‌مان جاری است، توجه مان به این جلب می شود که این چه سرّی است که در عاشوراست. این چه رمز و رازی است که این گونه با گذشت این همه سال حرارت محبت حسین(ع) را در دل  های محبان نه تنها کم نکرده است که هر روز بیش از پیش شعله می کشد.

سخن گفتن از عاشورا و فهم و شعور نسبت به آن دریایی است فراتر از همه اقیانوس ها که هر کسی به اندازه توانش از آن بهره‌مند می شود. زیرا که ابعاد گسترده ای در عاشوراست که بعید است هیچ زمانی در تاریخ بشریت، یک بازه چند ساعته تا این حد، شور و شعور برای عالم بشریت به جای گذاشته باشد.

پیام های عاشورا گسترده است و بی شک احاطه و دریافت آن ها کار خصیصین است. اما برای چشیدن آب دریایی که همه اش را نمی توان کشید، مطالعه بعضی از آثار نگاشته شده در این حیطه می تواند مفید باشد.

آن چه در این سیر مطالعاتی ارائه شده است، مجموعه ای ۱۲کتابی است که توسط جناب آقای دکتر محمدرضا سنگری دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران که از عاشوراپژوهان برجسته هستند، به شما مخاطبین پیشنهاد شده است.

در این سیر مطالعاتی که پایگاه پژوهشی تحلیلی راه برد به سفارش نهاد کتابخانه های عمومی کشور تهیه کرده است، بنا بر این بوده تا کتاب ها از آسان به سخت معرفی گردد تا قدم به قدم مخاطبان را نسبت به مفاهیم عاشورا به سطوح بالاتر برساند.

 به غیر از ترتیب سختی و آسانی کتب که در ترتیب کتب به آن توجه شده است، بنا و تلاش بر این بوده است که به گونه ای پیشنهادها اعلام شود تا کمتر موضوعی مغفول بماند. از این روست که کتاب های معرفی شده عموم مطالب درباره زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) و به صورت خاص اتفاقات مربوط به عاشورا را در بر می گیرند. از آغاز سفر کاروان امام حسین و جریان مسیر حرکت ایشان و اتفاقاتی که در طول مسیر رخ داده است در این سیر وجود دارد تا معرفی یاران آن حضرت و ویژگی های شخصیتی ایشان که شناخت آنان می تواند به عبرت گیری از این اتفاقات بزرگ کمک شایانی کند. در مجموعه این کتب شخصیت امام حسین(ع) به صورت جدی و گسترده مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد، ماهیت قیام ایشان و هدف ها و علل سفر و قیام شان مورد کنکاش قرار می گیرد و تحریفات عاشورا بیان می شود تا از ماهیت اصیل قیام محافظت گردد و پیام های نهضت عاشورا به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

می توان چنین ادعا کرد که پس از مطالعه مجموعه این کتب، دیدی نسبتا کامل درباره موضوع عاشورا می توان یافت. سیر عاشوراپژوهی که پیش روی شماست می تواند پنجره ای باشد برای افزایش شعور حسینی در کنار شوری که از محبت او در دل های همه مان جاری است.

دانلود

آموزش روش تحلیل سیاسی

روزانه هر فردی با اخبار و رویدادهای سیاسی سروکار دارد و خواه ناخواه درگیر این اخبار است. چه سیاسی باشیم چه سیاسی نباشیم با این اخبار روبه رو هستیم و اما مهم این است که چگونه به یک تحلیل سیاسی درست برسیم؟ چگونه از آفات سیاسی دور شویم؟ 
سایت آموزش مجازی نهادرهبری در دانشگاه ها کلاس اموزش مجازی روش تحلیل سیاسی گذاشته است.
از طریق ادرس زیر به این سایت مراجعه فرمایید.
http://un.nahad.ir/course/view.php?id=44

محتوا برای محرم

محرم نزدیک است و کم کم سیاهه های محرم را بیرون می اورند. مطالب ذیل جهت استفاده دوستان تقدیم می گردد.

مجموعه پوستر های خطبه های عاشورا

مجموعه پوستر آفتاب در مصاف (25پوستر)

مجموعه بروشور محرم و فرهنگ عاشورا

دانلود نرم افزار اینجا به ادب دهند پاداش (400نکته در اهمیت هئیت)

مجموعه ویدیویی احکام عزاداری استاد فلاح‌زاده(10جلسه)

دانلود نرم افزار 40 منزل (ویژه هئیت های دانشجویی)

نمایشگاه مجازی حجاز تا کربلا

مجموعه طرح ها و پوسترهای جدید "محرم93"

مجموعه 200 پوستر اطلاع رسانی مراسمات مذهبی

دانلود مجموعه پوستر "در کربلا چه گذشت؟"

مجموعه پوستر و نمایشگاه تا کربلا

دانلود نرم افزار اندیشه حسینی

کارگاه آموزشی هیئت دانشجویی - استاد مجاهدی

کارگاه آموزشی هیئت دانشجویی - استاد احمد پناهیان

پاور پوینت دعاهای مختلف

مجموعه پوستر های محرم (12سری)

آرشیوه نشریه هیات امروز (ویژه محرم)

پوستر: فردا کودکانم...

پوستر: بابا پس لشگر تو کی می رشد؟

پوستر: از قتلگاه تو کسی دست خالی برنگشت.

پوستر: تعزیه بهم خورد....

پوستر: انگشتری را می بخشید، اگر امانش می دادند

تیزر نخستین سوگواره محرم

مجموعه پوستر بوی سیب

پوستر مراسم زیارت عاشورا

پوستر: سهم من در نشر فرهنگ حسینی چیست؟

مجموعه سخنرانی استاد پناهیان

مجموعه مستند پیاده روی اربعین

فیلم تعزیه با کیفیت عالی

تبیین جنگ نرم و رابطه ی آن با جنگ سخت در زیارت عاشورا

سخنرانی و عزاداری شیعیان و مسیحیان در کلیسا

فیلم:پیاده روی اربعین میدان امام حسین تا حرم شاه عبدالعظیم

 


چگونه خبر و عکس مناسب تهیه کنیم؟

معمولا یکی از درگیری های برخی از افراد این است که نمی توانند به خوبی خبر بنویسند و یا عکس مناسب بگیرند. جزوات ذیل می تواند کمک خوبی به این دوستان بکند.

چگونه عکس مناسب بگیریم؟

چگونه خبر درست بنویسیم؟

خبر نویسی صحیح چگونه است؟

چگونه خبرنگار خوبی شویم؟

یادداشت نویسی و خبرنویسی

یکی از دغدغه‌های اساسی یک فعال فرهنگی گزارش دهی مناسب، به موقع، سریع و صحیح و جذاب از عملکردش می باشد. که البته اکثرا هم دوستان عزیزمون برای این که اخبار خودشون را به درستی منتقل کنند، به هر دلیلی شرایط این را ندارند که کلاس آموزشی خاص خبرنویسی یا یادداشت نویسی شرکت کنند.

اما جزوه های ذیل به طور مختصر و مفید به آموزش چند نکته اساسی این حوزه پرداخته است. قطعا رعایت برخی از این نکات برای دوستانی که فرصت وسیعی برای آموزش این مقوله ندارند، توصیه می گردد.

یادداشت نویسی

خبر نویسی1خبرنویسی 2