خودمانی

خودمانی

۱۴ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

دومین یادداشت حجت الاسلام علیرضا پناهیان با عنوان «سبک زندگی منفعلانه با موبایل» در پایگاه اطلاع‌رسانی بیان معنوی منتشر می‌شود. در بخشی از این یادداشت آمده است: «آنچه مهم‌تر از رفتارهای خوب و بد ماست، عادت‌هایی است که این رفتارها در ما به جای می‌گذارند. بدترین قسمت یک رفتار بد، عادت بدی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای می‌گذارد؛ و بهترین قسمت یک رفتار خوب عادت خوبی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای می‌گذارد.» یادداشت حجت استاد پناهیان را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

بعضی وقت‌ها ما متوجه برخی جزییات مهم نیستیم و تذکرات کلی، ما را به نتیجۀ رفتاری مورد نظر نمی‌رساند. لذا باید به جزییات پرداخت و به دستورالعمل‌های روشنی دست یافت تا زندگی ما را از خطرات مهم نجات بدهد. چه دل‌های باصفا و اندیشه‌های قوی فراوانی که با بی‌دقتی در جزییات، تمام فرصتها و قوای خود را برای رشد کافی از دست می‌دهند و پس از یک عمر آرزومندی برای رسیدن به قله‌های کمال و موفقیت از حداقل توانایی‌ها هم بازمی‌مانند. یکی از عوامل مهم رشد یک انسان دقت در نوع رفتارهایی است به صورت روزمره انجام می‌دهد و سبک زندگی او را تشکیل می‌دهد.

آنچه مهم‌تر از رفتارهای خوب و بد ماست، عادت‌هایی است که این رفتارها در ما به جای می‌گذارند. بدترین قسمت یک رفتار بد، عادت بدی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای می‌گذارد؛ و بهترین قسمت یک رفتار خوب عادت خوبی است که در ذهن و روحیۀ ما به جای می‌گذارد. به همین دلیل به شدت باید از مداومت بر رفتار غلط پرهیز کرد، حتی اگر این رفتار یک گناه واضح نباشد؛ اما رفتاری باشد که عادت بدی از خود به جای می‌گذارد. شاید به همین دلیل در روایات بر «مداومت بر رفتار خوب» اینقدر تاکید شده است. اگر یک رفتار اندکی ناصحیح باشد، اما انسان دائما آن را انجام دهد می‌تواند عامل هلاکت انسان بشود.

یکی از بدترین عادت‌ها که زمینه‌ساز محرومیت‌های فراوان از معنویت و عقلانیت می‌شود و استعدادهای انسان را نابود می‌کند، عادت به بی‌نظمی و عادت به رفتار منفعلانه است. کسی که بی‌برنامه زندگی کند و زمان‌بندی دقیق و صحیحی برای بسیاری از رفتارهای خود نداشته باشد، دائما منفعلانه رفتار خواهد کرد، و این سبک زندگی منجر به از دست رفتن قدرت تمرکز و دیگر قوای ذهنی او خواهد شد.

امروزه مهمترین عامل سبک زندگی نامنظم، خصوصاً در بخش رفتارهای ذهنی، رسانه‌های دیداری و شنیداری هستند؛ که تماماً در گوشی همراه شما تجمیع شده است. باید به گوشی همراه به عنوان یک عامل قدرتمند که می‌تواند تمام قوای ذهنی انسان را نابود کند نگاه کنیم؛ خصوصاً اگر در گوشی همراه خود انواع شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی را نصب کرده باشیم. اگر برنامه منظم و متقنی برای استفاده از گوشی همراه خود نداشته باشیم، دچار یک زندگی انفعالی شدید و درماندگی گسترده خواهیم شد.

اما همین زمینۀ درماندگی، می‌تواند بستر بالندگی قرار گیرد، زیرا کنترل مراجعۀ منظم و هدفمند به گوشی همراه، می‌تواند قدرت ارادۀ انسان را تقویت کند و آدم را به برخی از صفات برجستۀ روحی و ذهنی برساند. انواع پیام‌های گوشی همراه شما، حتی اگر همیشه حدیث و اخبار مهم و مفید باشد، به صورت نامنظم در هر لحظه ای از شبانه‌روز به شما می‌رسد، اگر شما با همان بی‌نظمی که پیام‌ها را دریافت می‌کنید، به صورت منفعلانه به گوشی مراجعه کنید و آن اطلاعات و اخبار خوب و مفید را مطالعه نمایید، به مرور بسیاری از قوای ذهنی خود را از دست خواهید داد؛ و چیزی از قدرت حافظه و تمرکز شما باقی نخواهد ماند.

اساساً نباید با گوشی همراه صرفاً به عنوان یک وسیلۀ سرگرمی و تفریح برخورد کرد. ولی از آنجایی که سرگرم‌کننده بودن گوشی همراه، خصوصاً با این‌همه نرم افزارهای متنوع، یک امر اجتناب ناپذیر شده است، باید برای این سرگرمی نظمی قرار داد. انسان باید برای تفریحات خودش برنامه داشته باشد، خصوصاً اگر نیاز دارد به بالاترین سطح رشد خود برسد و از سطحی ماندن خود متنفر است. مهمترین عنصر نظم در استفاده از گوشی همراه این است که در زمان و مدت معینی به مطالعه بپردازد و به مقدار مشخصی، ولو تقریبی، به تولید و ارسال پیام‌های رسانه‌ای خود اقدام نماید.

علیرضا پناهیان

پایگاه اطلاع‌رسانی بیان معنوی

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

مجموعه کارگاه های نشریات و خبر نویسی

·        کارگاه چگونه بنویسیم مطلب مان خوانده شود - استاد مرشد زاده + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تولید نشریه و کتاب موفق - استاد حدادی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی گرافیک - استاد طهرانی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی روزنگاری آنلاین - استاد مهاجری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مصاحبه و گزارش - استاد بدری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی فتوژورنالیسم - استاد واجدی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی عکاسی خبری - استاد عامل بردبار + ویدیو

·        کارگاه آموزشی آشنایی با موسسات و نشریات کشور (2) - استاد رنجبران + ویدیو

·        کارگاه آموزشی آشنایی با موسسات و نشریات کشور (1) - استاد رنجبران + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تهیه کتابچه و بروشور (2) - استاد مختاری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تهیه کتابچه و بروشور (1) - استاد مختاری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری (3) - استاد تقی آبادی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی شایسته ها و بایسته های نشریات دانشجویی (2) - استاد فرهمند + ویدیو

·        کارگاه آموزشی شایسته ها و بایسته های نشریات دانشجویی (1) - استاد فرهمند + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تابلو تصویر (2) - استاد وزیری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تابلو تصویر (1) - استاد وزیری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی نقد کتاب (2) - استاد قاسمیان + ویدیو

·        کارگاه آموزشی نقد کتاب (1) - استاد قاسمیان + ویدیو

·        کارگاه آموزشی کتابشناسی موضوعی - استاد قاسمیان + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری - استاد حسینی میر آبادی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی سیر مطالعاتی (2) - استاد بانشی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی سیر مطالعاتی (1) - استاد بانشی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی فن تلخیص کتاب (2) - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی فن تلخیص کتاب (1) - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری (2) - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری (1) - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی آشنایی با بر پایی نمایشگاه - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی اصول گرافیک و صفحه آرایی (2) - استاد درخشان + ویدیو

·        کارگاه آموزشی اصول گرافیک و صفحه آرایی (1) - استاد درخشان + ویدیو

·        کارگاه آموزشی کتابشناسی - استاد محسنی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مصاحبه (2) - استاد محدثی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مصاحبه (1) - استاد محدثی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی گزارش نویسی - استاد فکری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مقاله نویسی (2) - استاد فکری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مقاله نویسی (1) - استاد فکری + ویدیو

·        کارگاه آموزشی خبر نویسی (2) - استاد حدادی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی خبر نویسی (1) - استاد حدادی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری (2) - استاد کیا + ویدیو

·        کارگاه آموزشی مبانی نویسندگی و ویراستاری (1) - استاد کیا + ویدیو

·        کارگاه آموزشی آماده سازی تابلو تصویری - استاد شیرازی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای تابلو تصویری (3) - استاد شیرازی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای تابلو تصویری (2) - استاد شیرازی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای تابلو تصویری (1) - استاد شیرازی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی ویراستاری - استاد کشفی نیا + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تهیه محتوای بروشور و کتابچه (2) - استاد علوی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تهیه محتوای بروشور و کتابچه (1) - استاد علوی + ویدیو

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای بروشور و کتابچه - استاد میر عبادی + صوت

 

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای بروشور و کتابچه - استاد مختاری + صوت

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای بروشور و کتابچه - استاد امامی + صوت

·        کارگاه آموزشی تامین محتوای بروشور و کتابچه - استاد علوی + صوت

·        کارگاه آموزشی مقاله نویسی - استاد فکری + صوت

·        کارگاه آموزشی صفحه آرایی و گرافیک نشریات - استاد علاقمند + صوت

·        کارگاه آموزشی مصاحبه - استاد میر رضوی + صوت

·        کارگاه آموزشی گزارش نویسی - استاد فکری + صوت

·        کارگاه آموزشی فن تلخیص کتاب - استاد محسنی + صوت

·        کارگاه آموزشی خبر نویسی - استاد حدادی + صوت

·        کارگاه آموزشی خبر نویسی استاد میرزایی + صوت

·        آموزش نگارش رسانه - استاد طاهری (جلسه 4)

·        آموزش نگارش رسانه - استاد طاهری (جلسه 3)

·        آموزش نگارش رسانه - استاد طاهری (جلسه 2)

·        آموزش نگارش رسانه - استاد طاهری (جلسه 1)

 کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» آخرین کتاب از حجت السلام و المسلمین علیرضا پناهیان است که در همین چند روز گذشته وارد بازار کتاب شده است. در مقدمه کتاب اشاره شده است که این کتاب برگرفته از سلسله مباحث استاد پناهاین با موضوع «رابطه عبد و مولا» است که عمدتا در ایام اعتکاف و در مساجد دانشگاه‌های تهران ارائه شده و مورد استقبال دانشجولان و دانشگاهیان قرار گرفته است.

 سبک نگارشی کتاب هم مانند کتاب قبلی پناهیان یعنی «رهایی از تکبر پنهان» است. نویسنده آن کتاب درباره شیوه خاصی که برای نگارش کتاب در نظر گرفته بود چنین توضیح داده بود که: «در این اثر تمامی بندهای ارایه شده کتاب با وجود استقلال معنا، با یکدیگر پیوندی دارند که نشان از نوعی خلاصه‌گویی دارد. در نگارش این کتاب تصمیم داشتم با تجربه کردن این شیوه از خلاصه‌نویسی، تاثیر القای معانی به مخاطبان را ارزیابی کنم تا از نتایج آن در تالیفات بعدی‌ام کمک بگیرم و به این نکته دست‌یابم که آیا کم‌حجم نوشتن مطالب موجب نتایج عمیق‌تری در ذهن خوانندگان می‌شود یا نه.» 

ظاهراً موفقیت آن شیوه نگارش موجب شده است تا علیرضا پناهیان در کتاب جدیدش هم تقریبا همین شیوه خلاصه نویسی و استفاده از بندهای کوتاه را انتخاب کند.

درک رابطه عبد با مولا، ثمرۀ معرفت نفس، برخی آثار رابطه عبد با مولا، رشد رابطۀ عبد و مولا در گرو «امر و اطاعت»، عبدپروری مولا، چند راهکار دیگر برای رشد رابطۀ عبد و مولا، و شرایط عبودیت در حدیث «عنوان بصری» عناوین کلی فصل‌های کتاب هستند.

اگر کتابهای قبلی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان را دیده باشید می‌دانید که قطع و سر و شکل این کتابها چقدر برای مطالعه در شرایط مختلفی مانند مترو و اتوبوس و... مناسب است.

بخش‌هایی از متن کتاب «نگاهی به رابطۀ عبد و مولا» را در ادامه بخوانید:

·         در روانشناسی رشد می‌گویند بچه‌ها به هر عکسی که نگاه می‌کنند بلافاصله می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» مثلاً تا یک مرغابی کوچولو ببینند، می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» یا اگر سه وسیله انتخاب شود، وقتی بچه‌ها به آنها نگاه ‌کنند می‌گویند: «این بچه‌اش است، این دو تا هم بابا و مامانش.» آناً این رابطه را کشف می‌کنند و به خودشان هم به عنوان کودک، علم شهودی دارند. کودک هم همه چیز را به این عنوان می‌بیند. عبد هم همین‌طور است. انسان هم اگر عبد بودن خود را درک کرد، آناً به دنبال مولایش می‌گردد.

·         یک مادر وقتی می‌خواهد با بچه‌اش ارتباط برقرار کند، به او غذا می‌دهد، تر و خشکش می‌کند. وقتی می‌خواهد با او صحبت کند، می‌گوید: «عزیزم، فدات شم و...». شما وقتی با یک گُل ارتباط برقرار کنید گُل را می‌بویید. اگر گُل با شما ارتباط برقرار کند، عطر شامه‌نوازش را به شما تقدیم می‌کند. اگر خدا بخواهد رابطه قشنگی با عبدش برقرار کند چه می‌کند؟

·         اگر عبد‌بودن خودت را کشف کنی و احساس نیاز به مولا پیدا کنی، می‌گویی: «کیست که به من امر کند؟» حتی جلوتر می‌روی و می‌گویی: «کیست که اگر امرش را اطاعت نکنم مرا به دوزخ ببرد؟ مولای سفتی باشد. «ربّ» باشد که اگر اطاعتش نکنم، مرا بکُشد، مجازات کند، دقت کند، نابود کند. اگر خواست تشویق کند و اگر گناه کردم تمنا کنم تا مرا ببخشد.» این نیاز توست. 

·         از جهنم زیاد با خدا صحبت کنید. اگر می‌خواهید از جهنم صحبت کنید گناهانتان را نشمارید. اگر می‌خواهید از جهنم صحبت کنید به باورتان نگاه نکنید. نگویید: «آیا واقعاً ما به جهنم می‌رویم؟» به احتمالات نگاه نکنید. اصلاً یقین داشته باشید که به جهنم نمی‌روید. مگر امیرالمؤمنین(ع) احتمال می‌داد که خدا او را به جهنم ببرد؟ پس چرا این‌قدر در مناجات خودش از جهنم با خدا سخن می‌گفت؟ این آن معنویت و عرفان ناب است. عرفان بی‌جهنم، بازی کردن با مفهوم عرفان است. خدایی که جرأت نکند کسی را جهنم ببرد که خدا نیست. نمی‌شود او را پرستید. فقط می‌شود با او بازی کرد و با او سرگرم شد. با بُت هم می‌شود سرگرم شد. 

·         کسی که رابطه‌اش را با خدا، که اصلی‌ترین رابطۀ روح او و شریان حیاتی اوست، پیدا نکرد، بقیه رابطه‌هایش را هم پیدا نمی‌کند. این‌قدر «انسان، انسان» نکنید، کمی انسان را در تعریف حقیقی خودش نگاه کنید. انسان در تعریف حقیقی‌اش یعنی «عبد». عبد هم اول مولا می‌خواهد، مولایش کو؟ اگر مولا ندارد، پس چیست؟ کسی که مولا ندارد، هویت ندارد. 

·         رابطه‌هایی که تجربه کرده‌اید را مرور کنید: «رابطه با پدر و مادر»، «رابطه با خواهر و برادر»، «رابطه با دوست»، «رابطه با استاد و معلم»، بعضی‌هایتان «رابطه با همسر» و بعضی‌هایتان «رابطه با فرزندان». برای فهم هر رابطه‌ای شما باید تغییر خاصی پیدا کنید.  کسی که همسر ندارد، نمی‌تواند رابطه با همسر را درست درک کند. حالا رابطه داشتن با مولا یعنی چه؟ 

اگر شما هم دوست دارید تا این کتاب را بخوانید، می‌توانید عدد 19 را به شماره 09212880738 ارسال کنید تا این کتاب 7500 تومانی در تهران با فقط 2500 تومان هزینه ارسال (مجموعا 10 هزار تومان) برای شما ارسال شود. ارسال برای شهرستان ها با دریافت هزینه پست خواهد بود. به درخواست بیست جلد و بیشتر تخفیف ده درصدی تعلق خواهد گرفت.

منبع: مهر

 پناهیان: ما بیش از اقتصاددان، جامعه‌شناس، اندیشمند در علوم انسانی و مهندس به سینماگر احتیاج داریم. این اشتباه است که ما با هوش‌ترین فرزندان خود را به دانشگاه‌های برجسته‌ای بفرستیم که رشته اول آن دانشگاه‌ها سینما نیست

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در افتتاحیه اکران فیلم‌های دانشگاهی جشنواره مردمی عمار که به همت دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دیدن از جنس انسانیت انسان است و خوردن از بعد حیوانیت انسان. به همین دلیل است که دیدن ارزشمند است و چون ارزشمند است برای آن احکام صادر شود.

وی افزود: یکی از موقعیت‌های مهم برای امتحان انسان‌ها از سوی خداوند دیدن است، چنانچه در روایتی رسول خدا و یارانش از کنار لاشه حیوانی می‌گذشتند و هر کسی چیزی را بیان می‌کرد اما رسول خدا به دندانهای سفید این حیوان مرده اشاره کرد

پناهیان با اشاره به اینکه سینماگران طرز دیدن خود را با ساختن فیلم با دیگران در میان می‌گذارند، افزود: دیدن یک امر بسیار مقدس برای انسان محسوب می‌شود که حرمت دارد و باید حرمت آن را بالا برد. به همین دلیل است که من وقتی می‌خواهم فیلمی را برای دیدن انتخاب کنم، از قبل با چند نفر درباره آن صحبت می‌کنم و تا قانع نشوم آن را نمی‌بینم. زیرا چشم‌ها ورودی‌های بسیار گشاده‌دستی هستند و انسان باید برای آنها بسیار احترام قائل شود تا هر چیز را نبینند.

وی با اشاره به نقش چشم در اعضای بدن گفت: دیدن از جمله کارها و اقدامات حساس و مهم بدن انسان است. به همین دلیل است که چشم‌ها با ظرافت بسیار خاصی در بدن انسان قرار گرفته‌اند و اعصاب فراوانی در اطراف چشم جا گرفته‌اند. بسیاری از اطباء معتقدند اکثر بیماری‌ها از طریق چشم قابل مشاهده است. با این وجود اولین قسمتی که از انسان پس از مرگ گرفته می‌شود چشم است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه و ارزش دیدن و تماشا کردن گفت: اوج قله بهشت دیدن است و سینما هنری است که برای خدمت به تماشای انسان‌ها ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: انسانهای خوب برای دیدن و چشم‌هایشان ارزش قائل می‌شوند و به تماشاخانه و دیدن چیزهایی می‌روند و ارزش زیادی دارد اصولا کسی که برای دیدن خود ارزش قائل است انسان برجسته‌ای است.

وی ادامه داد: باید حرمت تماشا کردن و حرمت چشم و دیدن را بالا برد و سینماگران در این زمینه می‌توانند اقدام کنند. همه ما می‌توانیم مثل مرحوم آیت‌الله بهجت باشیم و برای چشمانم ارزش قائل شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی که اگر می‌خواهیم به زیارت برویم و تنها نرویم و عده‌ای را با خود همراه سازیم گفت: سینماگران هم افراد را به زیارت حقیقت می‌برند بنابر این باید تلاش کنند حقیقتی که انسان‌ها را برای دیدن آن با خود همراه می‌سازند دارای ارزش باشد.

پناهیان یادآور شد: من شنیده‌ام البته از کسی شنیده‌ام که آقای مجیدی که سرگرم ساختن فیلم محمد رسول‌الله(ص) هستند تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتند و گفتند که بعید است که من پس از این کار به کار دیگری غیر از این جنس بپردازم.

وی خطاب به سینماگران گفت: شما ما را به تماشای حقایق عالم می‌برید بنابر این از وقت، امکانات و توانمندی‌های خود برای انعکاس حقیقت‌های عالم به ما دریغ نکنید.

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین خطاب به دانشجویان گفت: شما هر کدام مشغول تحصیل در رشته‌های خاصی هستید و اگر فکر می‌کنید و احساس می‌کنید توان سینماگر شدن را دارید، به این کار بپردازید زیرا ما بیش از اقتصاددان، جامعه‌شناس، اندیشمند در علوم انسانی و مهندس به سینماگر احتیاج داریم. این اشتباه است که ما با هوش‌ترین فرزندان خود را به دانشگاه‌های برجسته‌ای بفرستیم که رشته اول آن دانشگاه‌ها سینما نیست

وی تاکید کرد: علامت موفقیت سینماگرا این است که مردم جهان چقدر به سمت تماشاخانه‌های فیلم‌های ایرانی می‌روند. بنابراین سینما و رسانه اهمیت دارد و ما باید برای آنها ارزش قائل شویم.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: باید تعداد سینماگران ما به قدری زیاد باشد که جهان را تحت تاثیر قرار دهیم. بنابراین دانشجو یا طلبه‌ای که مشغول تحصیل در رشته‌ای غیر از سینماست اگر احساس کرد توانایی ورود به این مقوله را دارد و می‌توانند سینماگر مفیدی باشد قهرمانانه تغییر مسیر دهد

منبع : تسنیم

خانه ای کنار ابرها

فیلم ارزشی دیگر از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

روایتی از آشکار پنهان، حقایق دفاع مقدس

تیزر برنامه

http://www.aparat.com/v/4MT05/%D8%A2%D9%86%D9%88%D9%86%D8%B3_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1_%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7

اینفوگرافی اسلام آمریکایی چیست؟

در مکتب فکری امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) نه تنها آن اسلامی که به قدرت های استکباری ضرر نمی رساند و در مواقعی با توجیهات اسلامی به نفع استکبار نیز قدم بردارد و حتی مورد حمایت مالی و تبلیغاتی استکبار جهانی قرار گیرد، بلکه هرچه بر خلاف اسلام ناب محمدی صورت پذیرد، مصداق اسلام آمریکایی است.

 

از منظر امام خمینی (رحمه الله) تجدد و تحجر به‌مثابه دو مانع در فهم اسلام ناب عمل می‌کنند. قرائتی از اسلام که متأثر از این دو زمینه‌ی اجتماعی ارائه می‌شود، اسلام تجدد و اسلام تحجر خواهد بود.

 

کلید واژه هایی که بارها توسط ایشان و بعدها توسط آیت الله خامنه ای (حفظه الله) برای هشدار نسبت به تحریف و زاویه گرفتن از اسلام ناب بیان شد اما به مرور به صورت نوعی شعارهای تبلیغاتی برای عموم تلقی شد.  با توجه به بروز بیش از پیش نمونه های بیرونی «اسلام آمریکایی» در جهان امروز ، مرور مجدد این تعاریف در قالب اینفوگرافیک حاضر میتواند در تشخیص راه و رهروان این مکتب کارگشا باشد.

 http://www.gilankhabar.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-36/6627-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

gilankhabar-american-islam-infographic_th

مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در باب زنان

14دی ماه؛ سالروز سومین نشست اندیشه‌های راهبردی است که سال 1390 در محضر رهبر انقلاب و با موضوع "زن و خانواده" برگزار شد. در آن نشست بر ضرورت پرکردن خلأهای نظری در این حوزه و نقد و بررسی نظریه‌های رایج، اهمیت مسئله خانواده و نیز اهمیت حفظ ظرفیت حضور اجتماعی زنان در مجموعه ملی، نقش‌های متقابل زن و مرد، اشتغال زنان و بایسته‌های آن و... تأکید شد. از آن زمان تاکنون، رهبر انقلاب طی نشست‌هایی با زنان نخبه و فرهیخته کشور، به بیان رهنمودهای خود در حوزه زنان و خانواده پرداختند، که به‌جا و ضروری است به بهانه این روز، مروری بر اهم بیانات ایشان داشته باشیم.

http://mehrkhane.com/fa/news/14649/%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%B2%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C



مجموعه پوسترهای امیدان آینده

مجموعه پوسترهای زیبا و قوی امیدان آینده با موضوع نوجوانان که همراه با بیاناتی از امیرالمومنین علیه السلام و امام خمینی و امام خامنه ای است ، به کوشش پایگاه مربی تهیه شده است و قابل استفاده در محیط های آموزشی و مساجد می باشد.


http://mohtavanashr.com/omidan.zip

تحلیلی از مرگ پاشایی توسط دکتر اباذری

دکتر اباذری که از اساتید به نام حوزه جامعه شناسی و از اساتید محترم دانشگاه تهران می باشند که خط سیاسی ایشان به نوعی شاید اطلاح طلب باشد، به تحلیلی از مرگ جناب پاشایی پرداختند که با انتقادات شدیدی از سوی طیف های مختلف سیاسی مواجه شد. خواندن این نکات خالی از لطف نیست.

تحلیل مرگ پاشایی و حضور گسترده مردمی در مراسم خاکسپاری و عرض ارادت انان تحلیلی متقن نیاز دارد

http://ensafnews.com/index.aspx/n/11836

جایگاه تشکل های فرهنگی جوانان در جنگ نرم

جایگاه تشکل های فرهنگی جوانان در جنگ نرم» عنوان سخنرانی است که دکتر مقدم فر مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس و معاون فرهنگی مجمع بیداری اسلامی کنونی ایراد فرموده اند که به نظرم به مناسبت ۹ دی بد نیست یه نگاهی به این جزوه بیندازید چرا که در اسفند ۸۸ بیان شده است.