ـ قسمت اولبرگرفته از کتاب «منِ دیگرِ ما»ـ حجتالاسلام عباسی ولدی1. نیاز جانبی دانستن محبتبرخی والدین محبت را یک نیاز جانبی میدانند که اگر پاسخ داده شود بد نیست اما اگر به آن بیتوجه باشیم اتفاق خاصی رخ نمیدهد. فرزندانی که در خانواده دچار کمبود محبت میشوند به دنبال جایی برای تأمین این نیاز میروند. اگر کسانی که به این نیاز او پاسخ مثبت میدهند دچار انحراف باشند باید منتظر بود که آنها از آثار محبت نهایت سوء استفاده را کنند زیرا فرزند ما با توجه به رابطه محبتی که با آنها برقرار کرده است شبیه آنها شود و از رفتار و گفتار آنها بی چون و چرا تبعیت میکند. 2. تفسیر نادرست از محبت افراطیاگر به فرزندانمان زیاد محبت کنیم لوس میشوند. باید در جواب گفت: امام صادق علیه السلام میفرمایند: «خداوند به بندهای که به فرزندش محبت شدید دارد رحم میکند.»(الکافی، ج6، ص50) همچنین نهی از زیادهروی در محبت میتواند اشاره به برخی از کارها باشد که نه تنها واقعیت آن محبت نیست بلکه جفا در حق فرزند است مثلا به اسم محبت، استقلال را از بچهها میگیرند به گونهای که در انجام کارهای خود به قدری وابسته به والدین هستند که از عهده کارهای خودشان بر نمیآیند یا انکه به بهانه محبت اجازه هر کاری را به آنها بدهیم حتی کارهایی که برایشان خطرناک است. حتی گاهی اوقات لازم است کار زشت فرزند به پدر اطلاع داده شود تا او از اقتدار خود برای بازداشتن فرزند از این کار استفاده کند. 3. برداشت غلط از میزان محبت به فرزندبرخی بی آنکه به سن فرزند توجه کنند میزان نیاز فرزند به محبت را با نیاز خودشان به محبت مقایسه میکنند. اینها خودشان در طول روز به قدری مشغول امور مختلف هستند که به برخی از نیازهای روحی خود از جمله محبت کمتر توجه میکنند. در حالیکه فرزندان به جهت مشغلههای کمتری که دارند و همچنین به جهت لطافت روحی بالاتر نسبت به ما، نیاز بیشتری به محبت دارند. 4. مشغله های فراوانشیوه زندگی امروزی و شلوغ بازاری که اطراف زندگی پدر و مادر ایجاد شده فرصت پاسخگویی به نیازهای طبیعی فرزندان را از ما گرفته است. 5. تربیت خانوادگیبرخی از والدین در خانواده هایی بزرگ شدهاند که به هر دلیل ابراز محبت در میان آنان مرسوم نبوده است. این افراد محبت کردن را یاد نگرفتهاند و به همین دلیل هم محبت نمیکنند و نوعی شرم و خجالت کاذب موجب میشود که نتوانند به فرزندانشان محبت کنند. اولا باید توجه داشت که محبت دیدن حق فرزندان شماست که در صورت ادا نشدن این حق، اتفاقات ناگواری در انتظار شماست.ثانیا در میان شیوههای ابراز محبت برخی از شیوهها وجود دارند که حتی شرم و حیای کاذب هم نمیتواند مانع آن باشد مثل تواضع، خوشرویی، خوشزبانی، خوشاخلاقی، صداقت، مصافحه و ... این شرم و حیای کاذب بیشتر مانع محبتهای زبانی است.ثالثا شرم و حیای کاذب هم با توکل به خدا و با ابراز محبت آن هم به صورت تدریجی از میان خواهد رفت. برای مثال میتوان این روش را انجام داد: یک بار قبل از رفتن فرزندتان به مدرسه در یک کاغذ کوچک بنویسید: «دوستت دارم» این کاغذ را به او بدهید و بگویید در مدرسه آن را باز کند و بخواند و وقتی که از مدرسه آمد بگویید چیزی که در کاغذ نوشته بودم حرف دلم بود. یا قبل از آمدن از مدرسه به روی یک برگه بنویسید و در اتاقش بگذارید که دلم برایت تنگ شده بود. خوشحالم که به خانه آمدهای. آرام آرام این محبتهای نوشتاری را به زبانی تبدیل کنید.
اطلس گروه های جهادی کشور.
http://atlasjahadi.ir/
به همت هسته توانمندسازی حرکت های جهادی جزوه "تشکیلات یک فریضه است" تدوین شد.روزگارى، در صدها سال پیش از این، همه چیز در دنیا به صورت فردى بود. دولتش دیکتاتورى بود، استبداد بود، فردى بود؛ تجارتش بر اساس معاملات فردى بود؛ یک نفر یک نفر تاجر بودند؛ دخل و خرجش را هر کس خود تنظیم مى کرد؛ همه چیز در دنیا صورت فردى داشت ... اما امروز همه چیز به صورت دسته جمعى و سازمان یافته درآمده است: دولتها تشکّلها و سازمانها دارند؛ تجارت به صورت شرکتهاى وسیع و محیّر العقول درآمده ...
در این دنیاى سازمانى، اگر ما باز بخواهیم تکرَوى کنیم، به نظر من، نهایتِ سادگى است. ما اگر امروز عملِ دسته جمعى نداشته باشیم کلاهمان پسِ معرکه است. که هست. تشکیلات یکی از فرائض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال میکنند. تشکیلات یعنی نظم، یعنی تقسیم وظایف، یعنی ارتباط و اتصال، و زنجیرهای کار کردن؛ این معنای تشکیلات است. انسانهایی هستند که همهشان میخواهند ... در مواضع بیان شده حرکت کنند اما در عمل بعضیها نقصدارند، آسانترین کار حذف ناقصها [از تشکیلات] است. در حالی که کار یک تشکیلات، ساختن ناقصهاست نه حذف ناقصها. این ساختن هم زمان میبرد و در زمانی که لازم دارد، باید با نقصشان بسازیم نه اینکه زود ناراحت بشویم.
بیانات فوق گوشه هایی از دغدغه ها و ملاحضات بزرگان و صاحب نظران در باب تشکیلات است. گروه های جهادی به عنوان مجموعه هایی خودجوش و مردمی، یکی از مصادیق کار تشکیلاتی و دست جمعی محصوب می شود. توجه به امر تشکیلات به عنوان یک فریضه، فعالیت های گروه ها را هرچه بهتر در دستیابی به اهداف عالی میسر می کند. در این جزوه سعی بر آن است تا ضمن مرور نظرات بزرگان در خصوص مسئولیت های تشکیلاتی و ملاحضات آن، نمونه هایی نیز در این خصوص از زبان ایشان بیان شود.
برای دریافت این جزوه بصورت چاپی کلیک نمایید
http://jahadgaran.org/shop/index.php?route=product/product&product_id=352
چگونه یک کتاب بخوانیم؟
فایل ذیل را ببینید.دریافت
محصول جدید قرارگاه شهید باقری؛برای برگزاری اردوی راهیان نور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی
بسته تشکیلاتی راهیان با طعم جنگ اقتصادی
در شرایطی که به گفته مقام معظم رهبری کشور مواجه با یک جنگ تمام عیار اقتصادی ست، نیاز است که به عنوان جبهه فرهنگی انقلاب در هر فرصت مناسبی به آماده سازی امت حزب الله برای دفاع مقدس در این جبهه بپردازیم. یکی از بهترین زمان و مکانی که می شود از طریق آن به گفتمان سازی و جریان سازی این موضوع در قالب "جنگی که هست... " پرداخت، اردوهای راهیان نور دانشجویی است. بسته تشکیلاتی راهیان با طعم جنگ اقتصادی حاوی پیشنهاداتی برای رسیدن به این مقصود است.
|
|
دانلود بسته راهیان با طعم جنگ اقتصادی
برای استفاده از دی وی دی ضمیمه محصولات، با روابط عمومی قرارگاه شهید باقری تماس بگیرید.
نکته های برگزیده از هفت جلسه آموزشی استاد عرب اسدی با عنوان "تشکیلات اسلامی با رویکرد جبهه سازی در فضای مجازی"